آشنایی با لوازم نظافت ساختمان


لوازم نظافت ساختمان

نظافت از جمله اصلی ترین امور زندگی به حساب می آید که توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. نظافت برخی از مکان های منزل مانند آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق خواب ها و… حالت عمومی دارد و وابسته به زمان خاصی نیست. اما تمیز کردن برخی دیگر از فضا ها به زمان خاصی اختصاص دارد. مانند خانه تکانی عید نوروز، برف روبی پشت بام، تمیز کردن لوله شومینه و… در این مقاله قصد داریم راجع به لوازم نظافت ساختمان و فضاهایی از خانه که نیاز به نظافت دارند، صحبت کنیم.

تمیز کردن پارکینگ

تمیز کردن پارکینگ

گاراژ پارکینگ یکی از فضاهایی که نیاز به نظافت اصولی دارد و مملو از آلودگی و لکه های روغن و چربی است.

از جمله لوازم نظافت ساختمان برای تمیز کردن پارکینگ، شیلنگ های تحت فشار است که برای تمیز کردن پارکینگ خانه از آن استفاده می شود. در واقع زمانی که قصد تمیز کردن محیطی آلوده با وسعتی زیاد را داشته باشیم، استفاده از شیلنگ های پر فشار مفید و مؤثر است. اولین قدم برای تمیز کردن پارکینگ، شستشوی کف آن و رفع آلودگی های سطحی است. در قدم بعدی لازم است به شکل اصولی به حذف لکه ها اقدام کنیم. استفاده از شوینده های چند منظوره برای حذف لکه ها مناسب است. در مرحله سوم نیز به حذف لکه ها و آلودگی های باقی مانده بر سطح گاراژ می کنیم تا فضای موردنظر به شکل یکدستی تمیز شود. بهتر است نظافت و شستشوی پارکینگ خود را به شکل مداوم و با فاصله زمانی کوتاه تری انجام دهید. هرچقدر زمان بیشتری از ایجاد لکه ها بر روی سطوح بگذرد، به تناسب آن تمیز کردن و از بین بردن لکه دشوار تر می شود.

تمیز کردن راه پله های ساختمان

تمیز کردن راه پله های ساختمان

راه پله های ساختمان تأثیر بسزایی در زیباسازی آن ایجاد می کنند و نظافت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تمیز کردن پله های ساختمان به شکل اصولی، لازم است ابتدا به جنس آنها توجه کنید و مطابق آن به تمیز کردن پله بپردازید. برای مثال زمانی که قصد تمیز کردن راه پله های چوبی را دارید، لازم است پس از جارو و غبار زدایی، اقدام به روغن کاری آن کنید. روغن کاری پله های چوبی علاوه بر درخشش و زیبایی بر دوام و عمر مفید آن نیز مؤثر است. برای تمیز کردن پله های فلزی نیز می توانید از دستمال میکروفایبر و محلول تمیز کننده ملایم استفاده کنید.

در هنگام تمیز کردن پله های ساختمان، نرده ها را فراموش نکنید. نرده ها ممکن است در طول زمان لکه و گرد و غبار را به خود جذب کنند. شما می توانید به راحتی و به وسیله لوازم نظافت ساختمان که شامل یک پارچه مرطوب و یا میکروفایبر می شود، به تمیز کردن نرده ها بپردازید.

تمیز کردن شومینه

تمیز کردن شومینه

اگر شومینه دارید، لازم است در فصل پاییز و قبل از روشن کردن شومینه، دودکش و فضای آن را کنترل و تمیز کنید. طبق گفته متخصصان، شومینه ها رسوباتی ایجاد می کنند که قابل احتراق است و ممکن است در دمای بیش از ۲۰۰۰ درجه فارنهایت بسوزد. این مسئله می تواند موجب آسیب زدن به لاین دودکش و حتی آتش سوزی منزل شما شود. بنابراین بهتر است به صورت سالانه دودکش شومینه خود را کنترل و تمیز کنید.

تمیز کردن باغچه به وسیله لوازم نظافت ساختمان

تمیز کردن باغچه به وسیله لوازم نظافت ساختمان

در صورتی که خانه شما از نوع ویلایی و دارای باغچه و چمن است، لازم است به صورت مداوم به چمن زنی و رسیدگی به باغچه ها بپردازید.

چمن زنی و رسیدگی مداوم به باغچه موجب می شود خاک شما به شکل بهتری هوادهی شود و کیفیت بهتری داشته باشد. لازم است قبل از فرا رسیدن فصل زمستان و یخبندان زمین، باغچه خود را کوددهی کنید. همچنین هنگام رسیدگی به باغچه و نظافت آن مراقب شیب ها، فرسایش خاک و… باشید تا از مشکلات زهکشی در فصل زمستان در امان بمانید.

 

لوازم موردنیاز برای نظافت ساختمان

 در این بخش به معرفی چند مورد از لوازم مورد نیاز نظافت ساختمان می پردازیم.

  • شیلنگ جادویی

شیلنگ جادویی

از جمله لوازم نظافت ساختمان می توان به شیلنگ جادویی اشاره کرد. این شیلنگ به هیچ عنوان پیچ نمی خورد و اتصال دهنده ای ضد نشت دارد. همچنین این شیلنگ ها از مواد کاملاً انعطاف پذیری تهیه شده اند که استفاده از آن را برای شما آسان می کند. این وسیله وزن کمی دارد که حمل و نقل آن را آسان کرده است. شیلنگ جادویی با چند برابر کردن فشار و سرعت آب در صرفه جویی آن تا حد زیادی مؤثر عمل می کند.

  • شن کش

شن کش

از جمله دیگر لوازم نظافت ساختمان می توان به شن کش اشاره کرد. این وسیله انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها کاربرد جداگانه و منحصر به فردی دارند. از شن کش می توانید برای نظافت و تراز کردن باغچه خانه خود استفاده کنید.

  • جارو و خاک انداز

جارو و خاک انداز

جارو و خاک انداز مهمترین وسیله ای است که برای تمیز کردن خانه به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. امروزه همه افراد برای تمیز کردن فضای خانه از جارو برقی استفاده می کنند. اما وجود جارو و خاک انداز نیز در هر خانه ای ضروری است.( برای مثال تمیز کردن حیاط) همچنین برای صرفه جویی برق بهتر است از جارو برقی به شکل مداوم استفاده نکنید و برای تمیز کردن سرامیک و آشپزخانه از جارو و خاک انداز استفاده کنید.

  • تیغ شیشه پاک کن

تیغ شیشه پاک کن

از جمله دیگر لوازم نظافت ساختمان که در فرایند تمیز کردن خانه خود حتماً به آن احتیاج خواهید داشت، تیغه شیشه پاک کن است. این تیغه بسیار تیز، ظریف و نازک طراحی شده است و برای جدا کردن لکه ها و مواد چسبنده از سطح شیشه و سایر سطوح کاربرد دارد. این وسیله بسیار کاربردی و مفید است و پیشنهاد می شود در تهیه آن برای جعبه ابزار خود درنگ نکنید.

 

سخن آخر

با توجه به موارد گفته شده در این مقاله، لازم است نسبت به نظافت قسمت های مختلف خانه خود به شکل استاندارد اقدام کنید. نظافت فضا هایی از خانه که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، ضمن تمیزی محیط شما، می تواند به دفع خطرات و سلامتی شما نیز کمک کند. قبل از نظافت هر قسمتی از خانه بهتر است نسبت به آن آگاهی کسب کنید و با توجه به ویژگی های آن قسمت به نظافت مشغول شوید. آگاهی از انواع لوازم نظافت ساختمان، باعث استفاده بهتر شما از آن و سهولت فرایند نظافت می شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل منتشر نخواهد شد. پر کردن فیلدهای * دار الزامی است.