آشنایی با لوازم ضروری برای کشاورزی


لوازم ضروری برای کشاورزی

برای انجام هر کاری ابتدا بهتر است درباره آن اطلاعاتی داشته باشید تا به بهترین شیوه از لوازم خود استفاده کرده و عملکرد مناسبی داشته باشید. امروزه برای انجام امور کشاورزی ابزار و لوازم و همچنین فناوری های زیادی به بازار ورود پیدا کرده که ممکن است شما را برای شروع به کار سردرگم کند‌. پس بهتر است با فراهم کردن لیستی از لوازم ضروری مورد نیاز آگاهانه اقدام به تهیه لوازم کشاورزی کنید. در ادامه با تاریخچه کشاورزی و لوازم مورد نیاز آن آشنا خواهیم شد.

درباره تاریخچه کشاورزی بیشتر بدانیم


در طول قرن ها، رشد کشاورزی به ظهور تمدن ها کمک کرد. قبل از اینکه کشاورزی فراگیر شود، مردم بیشتر عمر خود را صرف جستجوی غذا می کردند و از طریق شکار حیوانات وحشی و جمع آوری گیاهان وحشی زندگی خود را می گذراندند. حدود ۱۱۵۰۰ سال پیش، مردم به تدریج یاد گرفتند که چگونه غلات و محصولات ریشه ای را پرورش دهند و به زندگی مبتنی بر کشاورزی روی آوردند.

تا ۲۰۰۰ سال پیش، بسیاری از جمعیت زمین به کشاورزی وابسته شده بودند. هنگامی که مردم شروع به کشت محصولات کردند، آنها همچنین شروع به گله داری و پرورش حیوانات وحشی کردند. اولین گیاه مورد استفاده در کشاورزی احتمالاً برنج یا ذرت بوده است. کشاورزان چینی از ۷۵۰۰ سال قبل از میلاد برنج کشت می کردند.

کشاورزی مردم را قادر می ساخت تا مواد غذایی اضافی تولید کنند. آنها می توانند از این غذای اضافی در زمانی که محصولات زراعی شکست خورده استفاده کنند یا آن را با کالاهای دیگر مبادله کنند. مازاد مواد غذایی به مردم این امکان را می داد تا در کارهای دیگری که به کشاورزی مرتبط نبودند، کار کنند.

کشاورزی مردم عشایر سابق را در نزدیکی مزارع خود نگه داشت و منجر به توسعه روستاهای دائمی شد و روستا های دائمی از طریق تجارت به هم مرتبط می شدند. اقتصادهای جدید در برخی زمینه ها چنان موفق بودند که شهرها رشد کردند و تمدن ها توسعه یافتند. نخستین تمدن‌های مبتنی بر کشاورزی فشرده در نزدیکی رودخانه‌های دجله و فرات در بین النهرین (عراق و ایران کنونی) و در امتداد رود نیل در مصر پدید آمدند.

برای هزاران سال، توسعه کشاورزی بسیار کند بود و یکی از لوازم ضروری برای کشاورزی آتش بود. بومیان آمریکا از آتش برای کنترل رشد گیاهان استفاده می ‌کردند. کشاورزان زمین‌های کوچکی را با دست کشت می‌ کردند و از تبر برای کندن و کار با خاک استفاده می کردند و لوازم ضروری برای کشاورزی در آن زمان به ابزار کمی محدود می شد‌. با گذشت زمان، ابزارهای کشاورزی بهبود یافته و از استخوان، سنگ، برنز و آهن ساخته شدند. روش های جدید ذخیره سازی تکامل یافته است. مردم شروع به انباشت مواد غذایی در کوزه ها و گودال های سفالی برای استفاده در مواقع کمبود کردند. آنها همچنین شروع به ساخت ظروف سفالی و دیگر ظروف برای حمل و پختن غذا کردند.

 

داشتن چه لوازمی برای کشاورزی ضروری است؟

لوازم ضروری برای کشاورزی

وانت باربری: یکی از لوازم ضروری برای کشاورزی ‌وانت باربری است. شما به وسیله نقلیه ای نیاز دارید تا به شما کمک کند تا تمام لوازم مختلف مورد نیاز در یک مزرعه را حمل کنید که وانت های باربری برای این کار مناسب هستند زیرا تقریباً هر چیزی را می ‌توانید در آن قرار دهید و بسیاری از آنها می ‌توانند زمین‌های ناهموار و گل‌ آلود را طی کنند.

 تراکتور: یکی دیگر از ابزار ضروری برای کشاورزی تراکتور است. تراکتور انواع مختلفی در بازار دارد. تراکتور های همه کاره مقرون به صرفه هستند زیرا به شما در شخم زدن، کاشت و برداشت کمک می کنند و شما می توانید در وقت خود صرفه جویی انجام دهید.

تراکتور

مجموعه ابزار: اگر به دنبال دانستن لوازم ضروری برای کشاورزی هستید خوب است بدانید هر مزرعه ای به سوله ای پر از ابزار نیاز دارد. ابزارهای برقی مانند اره، مته و آسیاب به شما کمک می کنند تا کارهای روزمره را در مزرعه خود مدیریت کنید. همچنین می توانید چکش‌ ها و پیچ‌ گوشتی‌ ها را در جعبه‌ ای بگذارید و آن ها را در کامیون خود قرار دهید، تا در دسترس باشند. تسمه ها ابزاری برای اهداف حرکتی هستند که داشتن آن ها نیز عالی است. وقتی نیاز به ساختن یا بازسازی چیزی دارید، داشتن لوازم ضروری برای کشاورزی همیشه به کار می آید.

سیستم کمپوست سازی: راه دیگری برای پایدارتر کردن مزرعه خود، کمپوست کردن است که به شما امکان می دهد از مقادیر زیادی زباله که مزارع دور می ریزند مجددا استفاده کنید. به سادگی تمام اقلام زیست تخریب پذیر خود را در سیستم کمپوست سازی خود بریزید تا به کود مغذی تبدیل می شود. کمپوست یک جایگزین ارزان و سازگار با محیط زیست برای غذاهای گیاهی تجاری است. می ‌توانید جعبه کمپوست خود را بسازید یا در هر فروشگاه سخت ‌افزاری خریداری نمایید تا مجموعه لوازم ضروری برای کشاورزی خود را تکمیل کنید.

سیستم کمپوست سازی

واگن: در میان لوازم ضروری برای کشاورزی داشتن واگن راه حل مناسبی برای جابجایی یونجه است. شما می توانید با تهیه آن محصولات خود را به راحتی جا به جا کرده و از واگن به صورت بهینه استفاده کنید.

واگن

سمپاش: سمپاش ها برای استفاده از علف کش ها و آفت کش ها استفاده می شود و از جمله لوازم ضروری برای کشاورزی می باشند. آن ها به شما کمک می کنند تا از بروز و توسعه بیماری و آفت در میان محصولات خود جلوگیری کنید.

سمپاش

سیستم آبیاری: محصولات شما بدون یک منبع ثابت آب رشد خوبی نخواهند داشت. شما می توانید یک سیستم آبیاری ساده مانند شلنگ یا یک سیستم پیچیده مانند آبیاری قطره ای چند سطحی را برای آبیاری محصولات خود انتخاب کنید.

سیستم آبیاری

داس: یکی دیگر از لوازم ضروری برای کشاورزی داس است. داس یکی از قدیمی ترین تجهیزات کشاورزی است و هنوز هم می تواند برای کشاورزان تازه کار مفید باشد. اگرچه به اندازه یک ماشین چمن زنی کارآمد نیست، اما همچنان می تواند برای بریدن علف ها و درختچه های بلند مفید باشد.

داس

کلام آخر

پس از آشنایی با تاریخچه کشاورزی می توان به این نکته پی برد که ابزار و لوازم مورد استفاده در این صنعت تا امروز در حال گسترده شدن هستند. شما می توانید لیستی از ابزار مورد نیاز خود تهیه کنید و با بررسی زمین کشاورزی خود اقدام به خرید و تهیه بهترین لوازم کنید. همچنین می توانید به ترتیب اولویت، لوازم را یادداشت کرده و بر اساس نیاز خود، نوعی از ابزار را که بهترین عملکرد را برای شما دارد تهیه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل منتشر نخواهد شد. پر کردن فیلدهای * دار الزامی است.