بررسی راهنمای خرید لوازم بنایی


راهنمای خرید لوازم بنایی

بنایی مانند هر صنف و شغل دیگری نیاز به وسایل مخصوص به خود دارد. برخی از لوازم، کاربرد زیادی در این حرفه دارند و به گونه ای لوازم پایه ای این شغل هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی راهنمای خرید لوازم بنایی بپردازیم تا با توجه به نیاز خود بتوانید در هنگام خرید لوازم بنایی تجربه خوبی داشته باشید.

 

 لوازم رایج بنایی

لوازم رایجی که در شغل بنایی مورد استفاده قرار می گیرند، عبارت هستند از:

  • ماله

در بررسی راهنمای خرید لوازم بنایی، ماله ها جزء ابزار اصلی بنایی هستند که در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند و هر کدام کاربرد خاصی در بنایی دارند. از انواع رایج ماله ها می توانیم به ماله آجری، ماله حاشیه، ماله سنج و ماله زاویه دار اشاره کنیم.

ماله

  • شناور

شناور از جمله وسایل اصلی بنایی است که لازم است برای راهنمای خرید لوازم بنایی با آن آشنا باشید. شناور در دو نوع چوبی و فلزی تهیه می شود. شناور چوبی، شیئی دسته دار به طول ۵۰ و عرض ۱۰ سانتی متر است که برای قرار دادن ملات بر روی ردیف آجر ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این وسیله گاه در فرایند گچ کاری نیز استفاده می شود. این وسیله در اندازه های کوچک تر نیز در بازار موجود است. شناور فلزی نیز شامل یک ورق فولادی مستطیلی مسطح است که به طور معمول در ابعاد ۲۵ در ۱۰ سانتی متر تولید می شود و در مرحله پایانی پوشش سیمان بر روی گچ مورد استفاده قرار می گیرد.

شناور

  • باب شاقول

باب شاقول یک ابزار اساسی و مهم برای تنظیم و چیدمان آجر ها است. این وسیله از جنس فولاد تهیه شده است و روکشی به وزن تقریبی ۳۰ تا ۴۰ گرم دارد. در واقع شاقول نوعی وزنه نوک تیز است که به صورت خطی و عمودی کنار دیوار متصل می شود تا برآمدگی ها و فرو رفتگی های دیوار را مشخص کند.

باب شاقول

  • ترازوی زاویه راست

همان طور که از نام این وسیله مشخص است، از آن برای تنظیم گوه زاویه راست استفاده می شود. برای منظم چیده شدن آجر ها بر روی یکدیگر و تنظیم گوشه ها از این وسیله استفاده می کنند.

ترازوی زاویه راست

  • لاین دوری

این وسیله از جمله ابزار های لازم و ضروری برای کار بنایی است. معمولاً برای یک خط دوری با قطر ۳ میلی متر از پوشش موم استفاده می کنند؛ اما امروزه اغلب از خط نایلون توری استفاده می شود که قطر آن می تواند از یک تا دو میلی متر متغیر باشد.

  • نوار اندازه گیری

این نوار اندازه گیری از جنس فولادی است و برای اندازه گیری ابعاد هنگام سنگ تراشی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوار در اندازه های ۲ متر، ۳ متر، ۵ متر، ۱۵ متر و ۳۰ متر در بازار موجود است.

  • جعبه آلومینیومی توخالی

این ابزار برای متعادل کردن سطح مورد نظر در هنگام گچ کاری و آماده سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله در ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

 

لوازم ساخت ملات

لوازم ساخت ملات

راهنمای خرید لوازم بنایی شامل شناختن انواع وسایل مربوط به فرایند بنایی از جمله لوازم مربوط به ساخت ملات نیز می شود. مهم ترین وسایلی که برای ساخت ملات در بنایی مورد استفاده قرار می گیرند، به شرح زیر است:

تشت، سطل، صفحه شنی، سینی مخلوط، لوازم مربوط به تراز

سطح روح

مهمترین ابزاری که به کمک آن می توان میزان حرکت حباب را بین هر دو سطح مشخص کرد، سطح روح است. معمولاً از این ابزار برای کاشی کاری و بررسی اندازه کاشی ها استفاده می شود و طول آن حدوداً ۳۰ سانتی متر است.

600

لوله سطح

این ابزار شامل یک لوله نازک و شفاف پی وی سی است که قطری حدود ۵ میلی متر و طولی در حدود ۸ الی ۱۰ متر دارد. کاربرد این لوله بررسی سطوح، هنگامی که با آب پر می شوند، است.

 

لوازم برش

  • اسکنه و چکش

از اصلی ترین ابزار برش، اسکنه و چکش است که در انواع مختلفی در بازار قابل تهیه هستند.

  • چکش نوک تیز

این وسیله مانند چکش است با این تفاوت که لبه های نوک تیزی دارد و برای برش سطوح بتنی استفاده می شود.

  • برش کاشی

انواع مختلفی از دستگاه های برش کاشی تولید و عرضه می شوند؛ اما شفت فولادی با مقطع مربعی از ساده ترین انواع دستگاه برش کاشی است.

 

راهنمای خرید لوازم بنایی

راهنمای خرید لوازم بنایی

اولین قدم برای خرید صحیح لوازم بنایی، شناخت درست وسایل است؛ بنابراین همیشه قبل از خرید نسبت به محصولات موردنظر خود آگاهی کسب کنید.

شرایط پروژه کاری خود را در هنگام خرید در نظر بگیرید. اگر پروژه کاری شما طولانی مدت است، از خرید وسایلی که دچار آسیب در دراز مدت می شوند، خودداری کنید. همچنین امکان ذخیره سازی وسایل بنایی را نیز در نظر بگیرید و متناسب با فضای مورد نظر خود مصالح را خریداری کنید.

با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، اقدام به خریدن مصالح با کیفیت و مناسب کنید.

راهنمای خرید لوازم بنایی توسط متخصصان این رشته ایده ای جالب است که می تواند به شما در خرید مصالح بنایی کمک شایانی کند؛ بنابراین لازم است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل منتشر نخواهد شد. پر کردن فیلدهای * دار الزامی است.