تجهیزات تعمیرات ساختمان


تجهیزات تعمیرات ساختمان

داشتن یک خانه همیشه مسئولیت‌ های زیادی دارد. بسیاری از مشکلات جدی خانه به یک متخصص کار بلد نیاز دارند؛ اما جالب است بدانید که برخی از کار ها و نواقص و مشکلات خانه را می‌ توانید به ‌تنهایی و بدون نیاز به دانش زیادی انجام دهید و آن ‌ها را حل کنید. البته باید گفت که برای تعمیر ساختمان خود به تجهیزات تعمیرات ساختمان مختلفی نیاز خواهید داشت. در ابتدا در مورد معمول ‌ترین مشکلاتی که ممکن است در خانه برای شما اتفاق بیفتد توضیح می‌ دهیم.

دو مورد از تعمیرات مورد نیاز هر خانه

  • تعمیر شیر های آب

تعمیر شیر های آب

یکی از معمول ترین اتفاق ها در هر خانه ای، نشتی شیر های آب است. این مشکل را می توانید به راحتی و با استفاده از گریس آرنجی و داشتن کمی دانش فنی رفع کنید.

  • تعمیر کف‌ پوش های چوبی

تعمیر کف‌ پوش های چوبی

کف ‌پوش‌ های چوبی یکی از جذاب ترین قسمت های خانه هستند. شما می توانید با نگهداری مناسب و مراقبت فراوان از آن ها، کف پوش ها را مانند روز اولشان نگه دارید. سعی کنید از پاک کننده ها کمتر برای آن ها استفاده کنید؛ زیرا ممکن است آسیب ببینند. داشتن تجهیزات تعمیرات ساختمان به شما کمک می کند تا کفپوش خانه خود را سالم نگه دارید.

رایج ترین تجهیزات تعمیراتی ساختمان

وقتی مشکلی برای وسایل خانه شما پیش می آید، اولین چیزی که می تواند به شما کمک بسیاری کند تا وسایل را تعمیر کنید، تجهیزات تعمیرات ساختمان خواهد بود. ما در اینجا برخی از رایج ترین و مهم ترین ابزاری که در ساختمان به آن ها نیاز خواهید داشت را نام برده ایم.

  • چکش

چکش

چکش ها یکی از مهم ترین ابزار های مورد نیاز هر خانه ای هستند. همان طور که همه ما می دانیم از چکش برای فرو کردن میخ ها استفاده می شود. معمول ترین نوع چکش نیز مدل پنجه ای آن است؛ زیرا می توانید در صورت اشتباهی فرو کردن یک میخ با استفاده از پشت آن، میخ را در آورید.

  • آچار

آچار

یکی از ابزار های مهمی که حتما باید در تجهیزات تعمیرات ساختمان خود داشته باشید، آچار است. آچار یک ابزار فلزی است که به طور معمول برای انواع پیچ و مهره به کار می رود. مدل های لبه فلزی که سری باز دارند می توانند مهره ها را محکم بگیرند که این باعث می شود فرد بتواند به راحتی و فقط با چرخاندن ابزار، مهره ها را سفت یا شل کند.

  • اره دستی

اره دستی

اره های دستی نیز یکی از مهم ترین ابزار های ساختمانی هستند. با استفاده از اره ها می توانید الوار های چوبی را برش دهید؛ البته در موارد نادر آن هم در مدل های محدود می توانید با استفاده از اره ورقه های نازک آلومینیوم را نیز برش دهید. اره ها تیغه فلزی دندانه شکلی دارند که می توانید با حرکت دادن آن ها بر روی الوار از بالا به پایین چوب، چوب را برش دهید.

  • پیچ گوشتی

تجهیزات تعمیرات ساختمان

یکی دیگر از ابزار هایی که وجود آن در تجهیزات تعمیرات ساختمان شما ضروری است، پیچ گوشتی است. پیچ گوشتی ها در دو مدل اصلی عرضه می شوند. مدل سر صاف و مدل فیلیپس. هر کدام از این دو مدل نیز برای پیچاندن پیچ های مخصوص به خودشان استفاده می شوند. در ضمن با استفاده از پیچ گوشتی دستی دقیق تر می توان پیچ ها را سفت کرد.

نکات مهم در نگهداری از ابزار تعمیرات

یکی از مهم ترین مواردی که در مورد تجهیزات تعمیرات ساختمان وجود دارد این است که از آن ها به خوبی نگه داری کنید تا عمر مفیدی داشته باشند. برخی از مهم ترین نکاتی که لازم است در نگهداری از لوازم به آن ها دقت کنید عبارت هستند از:

  • تمیز کردن و مراقبت از ابزار به طور مداوم

تجهیزات تعمیرات ساختمان

بسیار مهم است که ابزار را پس از استفاده تمیز کنید. تمیز کردن باعث می شود تا ابزار ها عمر بیشتری داشته باشند. همچنین در هنگام تمیز کاری می توانید به سرعت متوجه خرابی یا شکستگی وسایل خود شوید و به سرعت آن ها را تعمیر کنید. بهترین وسیله برای تمیز کردن تجهیزات تعمیرات ساختمان، یک حوله کهنه و نسبتا نرم است. حوله می تواند گرد و غبار و چربی را از وسایل بگیرد و آن ها را تمیز کند.

برخی ابزار مانند اسکنه های سرد اگر به درستی نگهداری نشوند، می توانند بسیار خطرناک باشند. این ابزار ها به صورت ضربه ای استفاده می شوند. ممکن است به دلیل نگهداری نامناسب در هنگام ضربه، قسمت فلزی آن ها از بدنه جدا شود که این اتفاق بسیار خطرناک است.

  • داشتن جای مناسب برای نگهداری ابزار

تجهیزات تعمیرات ساختمان

داشتن یک جای مناسب برای نگه داشتن ابزار یکی از نکات مهمی است که باید آن را رعایت کنید. یک جعبه ابزار مناسب یا یک ظرف بزرگ یا ترکیبی از هر دو، می تواند به یکی از بهترین مکان ها برای نگهداری از ابزار شما تبدیل شود. دقت داشته باشید مکانی که در آن تجهیزات تعمیرات ساختمان خود را نگهداری می کنید باید مکانی باشد که در معرض رطوبت شدید نباشد و تغییرات آب و هوایی شدیدی نداشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد تجهیزات تعمیرات ساختمان و اهمیت وجود آن ها در خانه صحبت کردیم. ضروری ‌ترین وسایل مورد نیاز را نام بردیم و در مورد هر کدام از آن‌ ها نیز توضیح مختصری دادیم. همچنین به اینکه این ابزار ها لازم است تا در شرایط مناسب نگهداری شوند نیز اشاره کردیم و در مورد شرایط نگهداری مناسب آن‌ ها نیز توضیح دادیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل منتشر نخواهد شد. پر کردن فیلدهای * دار الزامی است.